Accesati link-ul catre formularul de retur
Dreptul la retragere în 14 zile pentru comerț la distantă
Potrivit OUG nr 34/2014, cumparatorul are dreptul să se retragă din contract, respectiv să returneze un bun, în termen de 14 zile calendaristice, fără invocarea niciunui motiv și fără a suporta alte costuri decât cele de livrare.
Cumparatorul este definit ca orice persoana fizica sau grup de persoane fizice constituite in asociatii, asa cum sunt definite la art. 2 pct. 2 din Ordonanta Guvernului nr. 21/1992 privind protectia consumatorilor, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
Clientii persoane juridice NU pot face retururi pentru produsele comandate, potrivit aceluias OUG mentionat mai sus.
Informarea cu privire la decizia dumneavoastră de a vă retrage din prezentul contract este esențială.
Pentru aceasta ar trebui sa va logati cu contul dvs. in platforma Xmas Piese Auto.
In sectiunea "CONTUL MEU" >>> "FORMULAR RETUR" si completati datele marcate cu *.
Pentru persoanele care au facut comanda fara cont , aveti posibilitatea de a trimite formularul de retur completandu-l AICI.
Sau puteti sa ne contactati la numarul de telefon 0721975224 0723479738.
Coletul va fi ridicat de la dvs. de către curierul trimis de xmas impex srl, în urma cererii completate, menționată mai sus.
In cazul in care se procedeaza la un schimb de produse (produs defect de exemplu), produsul schimbat va fi trimis dupa ce cel initial ajunge in depozit.
Condiții generale pentru returul produselor vândute de Xmas impex srl:
Daca nu sunt respectate conditiile de mai sus, returul nu este luat in considerare.
Mai jos câteva din reglementările privitoare la acest aspect :
ARTICOLUL 13 >>> Obligațiile care revin vânzătorului în cazul retragerii:
(1) Dacă vă retrageți, vom rambursa orice sumă pe care am primit-o de la dumneavoastră, inclusiv costurile livrării, fără întarzieri nejustificate și în orice caz, nu mai târziu de 14 zile de la data la care suntem informați cu privire la decizia dumneavoastră de a vă retrage din prezentul contract, dar nu înainte de data recepționării bunurilor.
Rambursarea sumei datorate se face intr-un cont bancar menționat în cererea de retur.
Produsul trebuie trimis împreună cu toate accesoriile primite, certificatul de garanție (unde este cazul) și o copie a facturii plus dovada de montare intr-un service autorizat ( pe baza careia se va valida certificatul de garantie ).
Pentru comenzile platite cu cardul suma va fi returnata pe acelasi card utilizat la tranzactionare, in decurs de 3-14 de zile de la acceptarea returului.
(3) Fără a aduce atingere alin. (1), vânzătorul nu este obligat să ramburseze costurile suplimentare în cazul în care consumatorul a ales în mod explicit un alt tip de livrare decât livrarea standard oferită de vânzător (exemplu: trimiterea coletului de retur cu alt curier decât cel trimis de vânzător).
ARTICOLUL 14 >>> Obligațiile consumatorului în cazul retragerii:
(1) Consumatorul returnează produsele sau le înmâneaza vanzătorului sau unei persoane autorizate de vânzător să recepționeze produsele, fără întârziere nejustificată și în decurs de cel mult 14 zile de la data la care acesta a comunicat profesionistului decizia sa de retragere din contract în conformitate cu art. 11.
Termenul este respectat dacă produsele sunt trimise înapoi de consumator înainte de expirarea perioadei de 14 zile.
(2) Consumatorul suportă doar costurile directe legate de returnarea produselor.
Contravaloarea acestora va fi scazută din factura stornatoare.
(3) Consumatorul este responsabil doar în ceea ce privește diminuarea valorii produselor rezultată din manipularea acestora, diferit de ceea ce este necesar pentru determinarea naturii, caracteristicilor și funcționării produselor.
Diminuarea valorii produselor nu trebuie să fie descurajantă pentru consumator în a-și exercita dreptul de retragere.
(4) Vânzătorul trebuie să poată face dovada diminuarii valorii produselor care rezultă diferit de ceea ce este necesar pentru determinarea naturii, caracteristicilor și functionării produselor.
Conform Art 20 din OUG34/2014 cu modificările Legii 157/2015, riscul de pierdere sau deteriorare a produsului este transferat consumatorului în momentul în care acesta sau o parte terță desemnată de acesta, alta decât transportatorul, intră în posesia fizică a produselor.
Cu toate acestea, riscul este transferat consumatorului în momentul livrării produselor către transportator, dacă transportatorul a fost însărcinat de către consumator să transporte produsele, iar aceasta opțiune nu a fost oferită de către vânzător, fără a aduce atingerea drepturilor consumatorului față de transportator.